Güçlü bir metnin üç bölümü vardır: giriş, gelişme ve kapanış. Girişte kendinizi isminizle tanıtırsınız ve yakınlık kurmaya başlarsınız. Gelişme de, müşterilerin hemen şimdi satın almaları için mantıksal (sol beyinli arayanlar için) ve duygusal (sağ beyinli arayanlar için) sebepleri sunarsınız. Kapanışta, kişiden teklifinize olumlu yanıt vermesini istersiniz. Bir metin hazırlarken şunları bildiğinizden emin olun:
1. Arayan kişi, mesajınızı dinledikten sonra neyi biliyor olmalı, ne yapmalı yada ne hissetmeli?
2. Arayan kişi kredi kartı kullanarak sipariş verebilir mi yada hesaplarına yansıtılabilir mi?
3. Arayan kişi sizden broşür istemeli mi?
İnsanlar güvenlik ihtiyaçlarıyla neredeyse diğer her şeye göre daha çok motive olurlar. Deneme süresi sunarak bunu sağlayabilirsiniz.
Giriş kısmınız, metninizin en önemli kısmını oluşturur, bu oluşturduğunuz ilk kişisel izlenimdir. Girişin bir haberin manşeti gibi olduğunu hatırlayın, bu, arayanın ilgisini çeker ve daha fazla öğrenmek istemelerini sağlar. Daha sonra kapanış kısmını yazın, çünkü bu sizin nihai hedefinizdir. En son gövdeyi oluşturun, sizi doğrudan kapanışa yönlendirsin. Gelişme kısmını, her kelimenin ve kalıbın girişinizin etkililiğine katkıda bulunacak şekilde, acımasızca tekrar tekrar düzenleyin. Eğer katkıda bulunmuyorlarsa, yırtın atın.
On Sihirli Kelime
01. Bedava: Gezegende en zengin kişiden, en fakir insana kadar herkes bir şeyi bedavaya almayı sever. İnsanlar bir başka şeyi bedavaya almak için para harcarlar.
02. Siz/Sizin: İsimlerinden sonra, insanların en fazla duymayı (yada okumayı) sevdikleri kelimeler “siz” ve “sizin”dir.
03. Bildiriyoruz, Tanıtıyoruz, Yeni: Bu kelimelerin hepsi haber değeri taşır.
04. Sırlar: Sırlar insanlarda merak uyandırır. Potansiyel müşterinizin bilmediği, istediklerinden daha fazlasını almalarını sağlayacak ne biliyorsunuz? “Sırlar” kelimesi her sektörde işe yarayabilir. Merak uyandırıcı “Restoranınızın mutfağını istilalardan korumanın sırları” cümlesini kullanabilirsiniz. Kesinlikle dikkatlerini çekecek ve daha uzun sizi dinlemeleri için zorlayacaktır.
05. ...... Yapmanın Yolu: Çünkü insanlar doğal olarak bir şeyleri yapmanın yeni yolları hakkında meraklıdırlar.
06. Garantili
07. Basit: Sattığınız şey hakkında “basit” birşey bulun. Kafanızda cevabınızla birlikte konuşmanızı bunun gerçekten ne kadar kolay olduğunu vurgulayacak bir şekilde geliştirin.
“EN”li Kelime Gruplarından Kaçının
Onları o kadar sık duyarsınız ki etkilerini kaybederler. Onları duymamaya şartlanmışızdır. Bir başka örnek ise “en”li kelime gruplarıdır: “mükemmel”, “fantastik”, “üstün” gibi uçları ifade eden “en iyi”, “en yüksek”, “en hızlı”, “en yeni” gibi kullanımlar.
Bunun yerine ürününüzü yada hizmetinizi cazip kılan neyse onları söyleyin.
Çağrışımları Olan Bir Dil Kullanın
Çağrışımların olduğu bir dil kullanarak potansiyel müşterinizin zihninde parlak, zarif görüntüler oluşturabilirsiniz. Gerçeklere dayalı bilgiyi tamamlamak için çağrışımlar yaptıran, tanımlayıcı bir dil kullanarak insanların hayalgücünü harekete geçirir ve böylece sizin ürününüz, hizmetiniz yada fikriniz için olan isteklerini arttırırsınız.
Sunumuzu Karşı Konulmaz Yapmak İçin 10 Yol
01. Müşteriler kendi nedenleri için birşeyler yaparlar, sizinkiler için değil. Onların sizden satın almaları için yüz farklı iyi sebebiniz olabilir, ama onların kararları kendileri için önemli olan üç yada dört sebebe bağlı olacaktır.
02. Özel ve üstün özellikler gösterin. Temel özellikler üzerinde vaktinizi harcamayın. Rakiplerinizin yapamadıklarını söyleyin, ama sadece eğer bu arayan kişi için önemliyse söyleyin. Sihirli kelime olan “tek”i kullanın.
03. Firmanızın güvenilir bir satıcı olduğunu gösterin. Bunu profesyonel bir şekilde ve satışa olumlu bir yaklaşımla yapıyorsunuz.
04. Sattığınız ürünü doğru fiyata sahip olarak konumlandırın. Sizi arayan kişinin istediğiniz fiyat için sunduğunuz değeri anladığından emin olun.
05. Şimdi satın almaları için zamanın doğru olduğunu gösterin. Bunu, özel “bu haftaya özel” fiyat yada promosyonlar yada potansiyel müşterinin problemlerinden birini anında çözerek yapın.
06. Notlarınıza göre faydalarınızı potansiyel müşterilerinizin ihtiyaçlarıyla eşleştiren kanıt cümleleri kullanın. “Zamanın sizin için önemli olduğunu söylediniz. Bu yeni teknolojiyle bizin ürünümüz, işi tamamlamanızı şimdi kullandığınız üründen çok daha kısa sürede yapmanızı sağlayarak size yüzlerce saat tasarruf sağlıyor.
07. Sunumuzunu görsellerle destekleyin. Evet, görsel hazırlayabilirsiniz. Gerillalar, görselleri anında ulaştırmak için internet sitelerini yada email kullanır. “İnternet sitemizi açarsanız tam olarak aradığınız şeyi bulabilmeniz için sizinle kataloğumuz üzerinden konuşacağım”
08. Duygusal yönden cezbedici bir şey sunun. Duygu, motivasyona hareket katar. Potansiyel müşteriyi de resmin içine dahil edin. Kişisel olarak nasıl faydalanacaklarını gösterin. Onları harekete geçirin. Kendilerini ürünü kullanırken, bundan faydalanırken ve zevk alırken hayal etmelerine yardımcı olun.
09. Başarı hikayeleriyle olayı dramatize edin. “Widgets firması bu ürünle üretim maliyetlerini yüzde 10 düşürdü.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder