Eskiden şirketler yerel veya ticari basına reklam verirlerken artık reklam bütçelerini kendi web sitelerine ve sosyal medyaya, iPhone, Android içeriklerine, videolara ve dijital ortama harcıyorlar.
Yeni dijital pazarlama ortamı, müşterilerinin neden hoşlanıp neden hoşlanmadıklarını hızlı ve düzenli bir şekilde öğrenmelerini sağlıyor. Bunu yaparken hem kolay ve hızlı işleyen, küçük ölçekli pazarlama ve iletişim kampanyalarını hem de, insanların bazı şeylere nasıl tepki verdiklerine ilişkin bir sürü istatistiki veriye erişebilme olanağını kullanarak yapıyorlar - yani bağlantıların tıklanıp tıklanmadığı, videoların izlenip izlenmediği, web sitelerinin okunup okunmadığı (ve okundularsa hangi süreyle okundukları), siteye bırakılan yorumlar, bu insanların kim oldukları, nerede ve ne zaman bunları yaptıkları vb. birçok bilgi şirketlerin çok işine yarıyor.
Daha önceleri, yani geleneksel reklamcılıkta, çok pahalıya patlayan müşteri örneklemesi yapmadan, müşterilerin reklamlarınıza verdikleri tepkiyi bilmeniz mümkün olamazdı. Oysa artık bunu, fareyi bir kere tıklayarak öğrenebiliyorsunuz.
Bu da şirketiniz açısından çok önemli olan bir geri bildirim döngüsü oluşturabilmenizi sağlıyor. Kısaca söylemek gerekirse, müşterilerinizle ilgili bilgileri ve pazarlama çalışmalarınıza gösterdikleri tepkileri, ürün ve hizmetlerinizin geliştirilmesinde kullanmaya devam edin. Bunu yaparsanız kısa bir süre sonra, çok daha iyi bir pazarlama yapmaya başladığınızı ve tabii, çok daha iyi ürünler ürettiğinizi göreceksiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder