Pazarlama paketinin tasarımı üzerinde genellikle çok durulur ve pazarlama çalışmasının en önemli parçasını oluşturur. Oysa böyle değildir. Önemli olan, pazarlama paketini göndereceğiniz (potansitel veya gerçek) müşterilerin listesidir.
Nasıl ki web sitenizi yeterli ve profesyonel bir hale getirme sorununu aştıktan sonra sitenizi ziyaret edenlerin sayısı, web sitenizin kendisinden daha önemliyse, bu da aynı şeydir. Potansiyel müşterilerin sizinle temas kurabilecekleri bir teflon numarasının bulunduğu, tek sayfalık bir web sitesini ziyaret edenlerin sayısı fazlaysa, şık ve çok güzel göründüğü halde hiç ziyaret edilmeyen bir sitesine oranla çok daha fazla kişi sizinle temasa geçecektir.
Bu pazarlama hatasında kaçınmak çok kolaydır. Tasarımın, pazarlama kararlarını yönetmesine izin vermeyin, yeter. Bilmeniz gereken şey tasarımın diğer her şeyden önde giden değil, her şeyi TAKİP EDEN bir faaliyet olduğudur. Bir şeyin kimin için tasarlandığını veya tasarımınızı, mevcut veya potansiyel müşterilerinize nasıl sunacağınızı bilmeden onu tasarlamaya kalkmak sık yapılan bir hatadır.
Tasarımı unutmayın
Bununla ilişkili veya tamamen zıttı olan hata ise, tasarıma hiçbir şekilde önem vermemektir.
Tasarımın pazarlamadaki rolü markanızı ve sunduklarınızı, piyasanızdaki tüm diğer markalardan ve onların sunduklarından farklı yapmaktır. Bu nedenle iyi bir tasarım geliştiremezseniz markanız ve sunduklarınız, rakiplerinizle karşılaştırıldığından, özensiz ve kötü görünecektir. Veya hiç kimsenin dikkatini çekmeyecektir.
Sakın siz de, ilginç bir şeyler giyerek herkesi şoka uğratmaya ve dikkat çekmeye çalışan bazı gençlerin yaptıkları hatayı yaparak, sırf farklı olmak uğruna frapan veya havalı bir tasarım geliştirme tuzağına düşmeyin. Bunun yerine tasarımınızın, markanızı ve sunduklarınızı herkese ne kadar açık ve doğru aktardığını önemseyin.
Tasarımınızı ne kadar hoş veya güzel olduğuna göre değil, mesajınızı anlaşılır bir şekilde aktarmasına ve sizi rakiplerinizden ayırmasına göre değerlendirin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder